Hozd egyensúlyba magad jógával!

Azt hiszem anyaként mindenkit elér előbb vagy utóbb a kimerültség, stressz okozta álmatlanság, ingerlékenység. Nemrég elkezdtem a 21 napos jóga kihívást, amiről hamarosan beszámolok de addig is ismerjétek meg,  jógaoktatót Mevut az Online Jóga Académia megálmodóját aki édesanyaként olyan jóga gyakorlatsorozatokat hozott létre amiket otthon, kevés idő alatt bárki elsajátíthat. Az alábbiakban Mevuval készült interjút olvashatjátok.

 

21150308_358348361263872_8280162097514083504_n.jpg

Honnan a jóga iránti szeretetted?

Az apukámtól, az ő klasszikus jóga könyveiből kezdtem el tanulni már középiskolás koromban, később joga stúdiókban sajátítottam el az alapokat, majd ezt követően elvégeztem a jógaoktató képzést azzal a céllal, hogy minél több erre nyitott emberrel megszerettessem a jógát.

Létrehoztad az Online Jóga Académiát, mi a célod vele?

A célom, hogy olyan módszerrel adjam át a tudást, ami otthon is könnyen, biztonságosan kivitelezhető, idő takarékos. Sokunknak nehézséget okoz eljutni egy jóga stúdióba, munka, család mellett, a videók egyszerű, átgondolt gyakorlatokra épülnek fel, amit bárkinek ajánlok.

Hány éves kortól ajánlod?

A játékos jogát már 4 éves kortól ellehet kezdeni, a felső korhatár pedig akár a 100 év is lehet!

Azoknak az anyukáknak, akik most szeretnének elkezdeni jógázni milyen gyakorlatsorokat ajánlsz?

A 21 napos jógakihívást, ami pont azt a célt szolgálja, hogy megismerkedjen a gyakorlatokkal, ami napi 3-5 percbe belefér. Ezt követően ajánlom a Mini Joga Akadémia tanfolyamot 30 gyakorlatot tartalmaz az alapoktól. Fontos a fokozatosság. Ezért a program tartalmaz egy 15,30, 60 perces kezdő jóga gyakorlatsort. Van kimondottan stresszoldó program, ami az állandó stressz okozta tünetek -rendszeres fejfájás, idegesség, álmatlanság, gerincproblémák és az ebből fakadó zsibbadások, bélproblémák, magas vérnyomás enyhítésére szolgál.

Ha valaki magánóra keretén belül szeretné elsajátítani az alapokat, előre egyeztetett időpontban személyesen vagy akár Skype-on keresztül is megoldható.

Elérhetőség az http://www.onlinejogaakademia.hu/ oldalon.

Milyen jótékony hatásai vannak a jógának?

Prevencióként is ajánlom, de a már kialakult betegségre jótékonyan hat, pl. idegesség, szorongás, kimerültség, fejfájás…

Összefoglalva, ha valaki elkezd jógázni az sokkal tudatosabb lesz, megtanul figyelni magára, harmonikusabb  és egészségesebb lesz!

Ha online jógát választja valaki, mire figyeljen?

Elsősorban magára figyeljen, a határaira. Enni semmiképp nem ajánlott előtte, laza öltözetben érdemes végezni a gyakorlatokat.

Hamarosan lesz kismamajóga is?

Igen, folyamatban van akár online is igénybe vehető lesz, de akár magánóraként is. Most van folyamatban a kismamavideók felvétele, olyan kismamákkal akik közül valaki még sosem jógázott, de van közöttük olyan is aki korábban is rendszeresen jógázott.

Addig is míg elkészül várok minden érdeklődő kismamát a zárt csoportunkba https://www.facebook.com/groups/101946370476973/?ref=group_header

 

21106605_1650512971648140_1941113379649352629_n.pngképforrás: onlinejogaacademia

Milyen jótékony hatásai vannak a kismamákra?

Mindenképp ajánlom mert lassú mozdulatsorokra épül fel, a kismama megtanul magára figyelni, ami azért fontos ebben az időszakban mert azonkívül, hogy fáradékony rengeteg új dologgal kell megbirkóznia, munkahely, család, mindennapi teendők. Jó energia áramlás, kéz és lábzsibbadás, láb görcsök megszűnnek ezáltal sokkal kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb lesz. Relaxációs, légzőgyakorlatok és gátizomtorna is szerepet kap, az utóbbi segít a könnyebb vajúdásban, a szülés utáni regenerálódásban.

 Ha tetszett amit olvastál, akkor tarts velem mert hamarosan olyan kismamákkal készül bejegyzés akik most kezdték el a jógát, és természetesen a 21 napos jóga kihívás végén megosztom a saját tapasztalataimat is.

 

Címkék: jóga, onlinejóga