Muffin formában sült fűszeres zsömle

image_35.jpeg

Sziasztok ! 

Zsömlét eddig nem sütöttem ,mert bevallom nem igazán rajongtam érte ! Most rászántam magam és megérte ! 

Vizes zsömle receptet választottam majd egy kicsit felturboztam a magam módján ! 

Így készült:

Az élesztőt a langyos vízben kevés cukorral keverve felfuttatjuk.
Összekeverjük a többi hozzávalóval ,tojással majd a tésztát  jó alaposan, legalább 30 percig dagasztjuk.
Letakarva, meleg helyen kelni hagyjuk 30-40 percig.

Ezután hozzá adjuk a lereszelt zellerszárat ,fokhagymát és a felaprított petrezselyem zöldet jól összedolgozzuk ,  10-12 részre osztjuk ezekből kis gombócokat formázunk és muffinformába további 30-40 percig kelesztjük majd 15-20 perc alatt előmelegített sütőben 180 fokon kisütjük!

Hozzávalok:

  • 50 dkg finomliszt
  • 3 dl víz (langyos)
  • 2.5 dkg élesztő
  • 0.5 ek cukor
  • 1 tk só
  • 2 db tojás
  • 2 cikk fokhagyma
  • 1 zellerszár 
  • 1 csokor petrezselyem zöld

Nem egyszerű,de megéri ! 

 

 

Címkék: zsömle